Ben jij enthousiast over het werken met applicaties die van cruciaal belang zijn voor het onderwijs? En krijg jij energie van het vinden van oplossingen, het verbeteren van processen, het verwerken van gegevens en het optimaliseren van applicaties? Dan is deze kans iets voor jou! Wij zijn op zoek naar een medior functioneel beheerder voor ons CMS (Umbraco) en CRM (MS Dynamics). Ons applicatielandschap speelt een essentiële rol in alles wat studenten en medewerkers nodig hebben voor hun werk en het behalen van hun diploma.
We werken vanuit de strategische koers aan “Eigentijds Onderwijs”: studenten onder begeleiding meer regie geven over hun leerproces door flexibilisering van het onderwijs. Hiervoor hebben we gezamenlijk ontwerpprincipes geformuleerd die onder meer gaan over modularisering, flexibilisering, begeleiding en validering. En dit moet ondersteund worden met de juiste inrichting binnen nieuwe én bestaande systemen. Iemand die met zijn of haar expertise en visie een brug kan slaan tussen functionele mogelijkheden en gebruikersbehoeften. Sluit aan bij ons gedreven team en draag bij aan een innovatieve leeromgeving waarin studenten en medewerkers optimaal kunnen presteren en excelleren.
Dit ga je doen
Als functioneel beheerder werk je nauw samen met verschillende stakeholders om ervoor te zorgen dat onze systemen perfect aansluiten bij de behoeften van studenten en medewerkers. Je houdt rekening met bedrijfsvoering- en onderwijsprocessen (MORA) en overziet de impact van wijzigingen hierop.
Je faciliteert het CMS en CRM, zodat de gebruikers deze applicaties optimaal kunnen gebruiken. MijnMBOA (CMS) is een intern platform voor medewerkers en studenten. De klantreis van potentiële studenten is vormgegeven in het CRM. Je werkt voor beide applicaties actief samen met collega’s van de afdeling Marketing & Communicatie en vertaalt gebruikersvragen naar praktische oplossingen, terwijl je ervoor zorgt dat de applicaties vlekkeloos blijven draaien.
In een multidisciplinair (scrum)team werk je samen met je directe collega’s van de afdeling Informatiemanagement & ICT (IM&ICT) aan opleveringen voor de klant. We bieden je een ervaren IM&ICT-maatje die je in het begin wegwijs maakt binnen onze afdeling en je stap voor stap introduceert in het agile (scrum) werken.
Samengevat zijn dit je taken:
Inventariseren en beoordelen van ICT-wensen en behoeften op haalbaarheid en impact;
Vertalen van wensen en behoeften naar inrichting en functionaliteiten van applicaties;
Onderdeel van het scrumteam en werken in sprints van 3 weken aan items van de backlog;
Adviseren over technische aspecten van inrichting, werking en samenhang van ICT-systemen en -netwerken;
Begeleiden van updates en implementaties in de applicaties;
Identificeren, onderzoeken en oplossen van problemen in applicaties, inclusief escalatie indien nodig;
Optimaliseren van de applicatie en fungeren als contactpersoon voor stakeholders;
Bijdragen aan de ontwikkelingen van de IM&ICT-architectuur;
Actieve rol bij overleggen en (mbo) kennis- en gebruikersnetwerken;
Organisatieontwikkelingen volgen en omzetten tot acties.
Dit vragen we van je
Je begrijpt het grotere geheel en ziet de afhankelijkheden binnen de organisatie. Je hebt uitstekende communicatievaardigheden en kunt effectief samenwerken op alle niveaus. Je bent iemand die actief op collega’s afstapt om antwoorden te vinden en durft leveranciers te benaderen om mogelijkheden te onderzoeken of storingen op te lossen.
Onze ambitie voor Eigentijds Onderwijs vraagt om buiten de kaders te denken. Daarom zoeken we iemand die technische mogelijkheden ziet en geniet van het uitdenken van oplossingen. Je handelt geduldig en diplomatiek. Je bent proactief, ziet kansen en neemt graag verantwoordelijkheid. Daarnaast heb je de nodige technische kennis en kun je helder advies geven over ICT- en informatiesystemen.
Om succesvol te zijn in deze rol vragen wij:
Hbo werk- en denkniveau;
Minimaal 3 jaar recente ervaring als functioneel beheerder;
Kennis van CMS en CRM-systemen;
Ervaring met intranet inrichtingen;
Vaardig met Microsoft applicaties, inclusief Dynamics 365 Customer Insights;
Bekend met marketing automation;
ITIL 4 foundation certificering of de bereidheid om die te halen;
Ervaring met leveranciers over opbouw websites, webservices, koppelingen en de contractafspraken.
Het is een pré als je kennis en ervaring hebt met SharePoint en Umbraco én met werken volgens de Agile Scrum methodiek.
MBO Amersfoort streeft naar een inclusieve organisatie, waarin iedereen zijn waarde kan toevoegen. Val je onder de doelgroep banenafspraak? Dan heb je bij gelijke geschiktheid voorrang.
Dit bieden we je
Een functie waarin je volop de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen en bij te dragen aan het onderwijs van de toekomst.
We bieden een bruto maandsalaris van minimaal €3.181 tot maximaal €4.708 bij een fulltime dienstverband (schaal 9 van de cao mbo). Daarnaast ontvang je 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%. De formele functie binnen het functiegebouw van MBO Amersfoort is medewerker IM&ICT-C.
Verder bieden we:
Een jaarcontract met uitzicht op verlenging;
Pensioenopbouw bij het ABP;
Ruime hoeveelheid verlofdagen en verschillende verlofregelingen, zoals (on)betaald ouderschapsverlof, seniorenverlof en zorgverlof;
Gunstige regelingen voor de vergoeding van je reiskosten, waaronder een NS Business Card;
Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vaste maandelijkse bijdrage in je ziektekostenverzekering
Een royaal aanbod opleidings- en ontwikkelmogelijkheden met aandacht voor jouw professionele ontwikkeling’;
Keuze uit verschillende mogelijkheden om je leefstijl & vitaliteit te bevorderen, zoals gratis sporten bij Fitacademie Bokkeduinen en de mogelijkheid om voordelig een nieuwe fiets aan te schaffen.
Lees hier meer over onze arbeidsvoorwaarden.
Dit zijn wij
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waarde(n)volle vakmensen.
Onze pas opgerichte afdeling Dienst Onderwijsondersteunende Services (DOS) bundelt alle essentiële ondersteunende disciplines onder één dak. Van Informatiemanagement en ICT tot Huisvesting, Facilitaire Dienst, Team Onderwijs Planning en Studentenadministratie – DOS vormt het kloppende hart van onze onderwijsinstelling. Team DOS bestaat uit ongeveer 90 collega’s die veelal op verschillende locaties van MBO Amersfoort werkzaam zijn. Subafdeling IM&ICT heeft als vaste thuisbasis de School voor Techniek aan de Hardwareweg. Maar je hebt ook afspraken op andere MBO Amersfoort locaties en deels thuiswerken behoort ook tot de mogelijkheden.
Kwalitatief onderwijs en ICT vormen een onlosmakelijke combinatie. Samen met je collega’s op de afdeling IM&ICT lever je een bijdrage aan de ondersteuning van het onderwijs. Ons team kenmerkt zich door diversiteit en bundelt verschillende waardevolle expertises: business analisten, informatieconsulenten, business intelligence specialisten, systeembeheerders, servicedesk medewerkers, functioneel beheerders, projectleiders en werkplekbeheerders. Iedereen draagt zijn steentje bij aan de puzzel. De onderlinge sfeer is positief en collegiaal, waarbij een gezellige werkomgeving hand in hand gaat met een sterke motivatie om te ondersteunen. In ons team staat het delen van kennis centraal, en we helpen elkaar verder. Als je ergens tegenaan loopt, geef het aan, en je collega’s staan voor je klaar. Als het nodig is, stropen we gezamenlijk de mouwen op om ons gezamenlijke doel te bereiken.
We werken in drie scrumteams en met twee productowners:
Support: Leer- en werkplekondersteuning
Applicaties: Digitalisering, Optimalisering & Innovatie
Infra: Platform, Security, Integrations &BI
Ontmoet hier vast een collega van de afdeling IM&ICT, in de week van Willem
Spreekt de baan je aan?
We zien je sollicitatie graag uiterlijk zondag 12 januari tegemoet via de sollicitatiebutton. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Esther Leijendekker, Hoofd Informatiemanagement, via tel.: 06-48191935
(Esther heeft vanaf vrijdag 20 december tot maandag 6 januari kerstvakantie en is in die twee weken niet telefonisch bereikbaar)
Volg ons op Meesterbaan, Indeed en LinkedIn voor meer leuke vacatures.
CVO SSO uit Rotterdam zoekt een PMO medewerker per 01-03-2025...
Solliciteren via MeesterBaanChristelijk Lyceum Zeist uit Zeist zoekt een ICT-medewerker 0,8 – 1,0 fte (32 - 40 uur) per 2-12-2024...
Solliciteren via MeesterBaanICT Academie uit Utrecht zoekt een Docent Database 0,6 -0,8 FTE per 11-12-2024...
Solliciteren via MeesterBaanCVO SSO uit Rotterdam zoekt een Teamleider Frontoffice & Informatisering per 03-02-2025...
Solliciteren via MeesterBaanROC A12 uit Ede zoekt een Docent IT & Development (0,6 – 0,8 FTE) – Technova College per...
Solliciteren via MeesterBaanStichting Bartiméus Onderwijs uit Zeist zoekt een Open Sollicitatie per...
Solliciteren via MeesterBaan