Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil jij meewerken aan het verder vormgeven van ons nieuwe onderwijsconcept? Kan jij onze leerlingen de balans bieden in ondersteuning en goed onderwijs? Ben je proactief, vind je samenwerken vanzelfsprekend en wil je jezelf blijven ontwikkelen? Dan hopen we dat jij bij ons komt werken!
Wat ga je doen?
Je werkt met je collega’s samen in 1 of 2 leerjaren en geeft met elkaar de leerlingen in alle vakken onderwijs. In de eerste klas geef je (vrijwel) alle vakken. Daarnaast draag je zorg voor de mentortaken van een groep van 12 leerlingen. Dit houdt in dat je contact houdt met ouders en hulverlening en dat je de vorderingen en extra ondersteuningsbehoeften van de leerlingen goed monitort. Je biedt de leerlingen, op een gestructureerde manier, het overzicht dat zij nodig hebben. Hierbij is flexibiliteit van jou als docent van groot belang. Je kunt een positieve en ondersteunende leeromgeving creëren waarin je onze leerlingen ziet. Je kunt hen ondersteunen in hun ontwikkeling binnen een veilig schoolklimaat om de leerlingen zo optimaal mogelijk voor te bereiden op een succesvolle deelname aan de maatschappij.
Dit doe je zowel op onderwijskundig vlak als in de ondersteuning in hun executieve en sociale vaardigheden. Hiervoor zet je je eigen kwaliteiten in, maar je bent ook in staat gebruik te maken van de kwaliteiten van je collega’s.
De locatie:
Het P.C. Hooftcollege is onderdeel van de Leo Kanner Onderwijsgroep. Het P.C. Hooftcollege werkt voornamelijk met leerlingen met internaliserende kenmerken (te denken aan autisme, angst, etc.) die hun loopbaan afronden met een vmbo-b, k of gtl diploma. We faseren momenteel de leerlingen met (zeer) externaliserende kenmerken uit. In schooljaar 24/25 zijn wij gestart met het beroepsgerichte profiel en praktijkgerichte programma Dienstverlening en Producten, waarin de oriëntatie op uiteenlopende arbeidsgebieden met een geïntegreerde loopbaanbegeleiding centraal staat.
Je herkent het P.C. Hooftcollege aan:
Een groot deel van onze leerlingen heeft negatieve (school)ervaringen gekend waardoor zij minder vertrouwen hebben in zichzelf, de school en de maatschappij. Het hele team is geschoold in Trauma Sensitief Onderwijs (TSO) waarbij wij ons bewust zijn van de impact van ingrijpende jeugdervaringen van onze leerlingen op hun ontwikkeling en stemmen zo goed mogelijk af op de specifieke ondersteuningsbehoeften.
Directeur Eline Wildeman: “We willen onze leerlingen stimuleren om zich te ontwikkelen tot evenwichtige mensen die zichzelf en hun talenten ontdekken, kunnen doorzetten en zich weten te verhouden tot de ander. Stap voor stap, daar helpen wij hen bij, zodat ze zo goed mogelijk mee kunnen doen in de maatschappij. We stralen uit dat zij ertoe doen en zorgen ervoor dat die ontwikkeling weer gaat stromen in plaats van stagneren, daar doen we het voor.”
Wil je graag een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze leerlingen? Vind je het een uitdaging om bezig te...
Solliciteren via MeesterBaanWil je graag een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze leerlingen? Vind je het een uitdaging om bezig te...
Solliciteren via MeesterBaanWil je vanuit je kennis en expertise een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze kinderen? Vind je het een...
Solliciteren via MeesterBaanBevlogen docent voor onze ondersteuningsklas in het vmbo....
Solliciteren via MeesterBaanAxia College VMBO uit Amersfoort zoekt een Vacature docent Engels per zsm...
Solliciteren via MeesterBaanWil je vanuit je kennis en expertise een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze kinderen? Vind je het een...
Solliciteren via MeesterBaan